I made this widget at MyFlashFetish.com.

Isnin, 3 Oktober 2011

Tragedi Oktober

Uish! 4 ekor naik? Biar betul? Macam tak percaya pulak setelah melihat pic yang baru je di MMS oleh ayahnda yang sedang membottom di Awat2 ke handphone aku ni. Fuh! Bikin panas! Walaupun hujan dah mula turun dengan lebatnya di Pekan Trusan ni. Tak boleh jadi ni...

Keresahan telah membuatkan aku menghubungi ayahnda sekadar hendak mendapat kepastian dan menanyakan keadaan cuaca di Awat-Awat, Lawas. Jam dah menunjukkan 2 petang. Cuaca di Awat-Awat pun diberitakan cerah. Tanpa berfikir panjang, aku pun menghubungi rakan caster Mr Hisyam. Namun, setelah beberapa kali mencuba, beliau gagal dihubungi. Aku pun mengambil keputusan untuk turun seorang.

Dalam perjalanan, hujan bertambah lebat. Namun, awan kebiruan kelihatan di sebelah Pekan Sundar. Harap-harap lah hujan ni di Trusan je dan tak sampai ke Awat-Awat. Sampai sahaja di Pekan Sundar, hati mula terasa ceria sedikit melihat cuaca yang sememangnya cerah. Ni dah petanda bagus! Aku pun cuba menghubungi semula rakan caster Mr Hisyam untuk mengajak beliau beraksi bersama namun beliau tak dapat turun kerana ada komitmen lain. Sabar je la...

Sampai sahaja di Awat-Awat, aku pun singgah di jeti Bumbun untuk bertanya kemudahan bot dan aku bernasib baik kerana aku diberi peluang untuk menggunakan bot di sana. Jam 3.30 petang aku dah mula bergerak ke spot pertama di Sungai Bumbun Awat-awat ini dengan bertemankan anak tuan punya bot sebagai tukang kayuh. Hehe... 

Sedikit gambar perjalanan Trip 1 Oktober 2011 ini sempat dirakamkan untuk tatapan semua.

1. Pic MMS yang bikin panas! Hasil ayahnda dengan teknik bottom berumpankan ikan tamban.

2. Trofi Barra pertama berskala 3.6kg

3. Close up! Ring tengah tu dah tak boleh pakai la...

4. Barra kedua berskala 1kg. Size rempit ni, siap melompat lagi.

4. Ekor Gold Fish ni dah kena modified barra. Hehe

5. Ni lah banglo di mana barra tu menginap.

6. Hasil keseluruhan, 2 barra dan 3 kerapu C&R

Sekian. Semoga kita berjumpa di trip akan datang. Jumpa lagi....